Natasja Middelkoop

Ik ben Natasja Middelkoop en ik ben de juf van groep 1-2B op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Na mijn opleiding heb een een korte periode invalwerk gedaan en daarna ben ik op De Meent in Ommeren terecht gekomen. Hier heb ik de afgelopen zeven jaar met veel plezier gewerkt in groep 3-4 en 1-2-3.

Ik vind het erg belangrijk om een goede en veilige sfeer te creëren in de groep, waarin ieder kind zich op zijn eigen niveau goed kan ontwikkelen. Ik vind het ontzettend mooi om te zien hoe kinderen groeien in een schooljaar en steeds zelfstandiger worden.

Wanneer ik niet aan het werk ben, ben ik te vinden in Maurik. Ik woon daar nu ongeveer 6 jaar met mijn man Kevin en onze kat Karel. Sinds anderhalf jaar hebben wij een zoontje Thijs. Sinds ik Thijs heb vind ik het heerlijk om samen te fietsen en te wandelen. Ook kan genieten van borrelen op het terras, uit eten gaan en ben ik gek op ijs en chocolade. Thuis kom ik tot rust met een goed boek, tijdschrift of een leuke serie.

Groep 1/2B

In groep1/2 B werken juf Natasja en Juf Bettine. Op dinsdag is juf Bettine in de klas, de andere dagen is juf Natasja er.

Onze kleuters hebben een eigen ingang aan het kleuterplein. Om 08.20 uur gaat de deur open en mag uw kind naar binnen. Er staat een juf op het plein om de kinderen op te vangen. Bij de klas en in de gang staat de eigen juf. De kinderen mogen bij binnenkomst zelf hun tas in de kluisjes doen en naar de klas lopen.

De kinderen beginnen de dag met zelfstandig werken aan de tafels. De juf heeft dan tijd voor de kleine kring. Tijdens deze kleine kring krijgen de kinderen extra verrijking, pre-teaching of andere extra aandacht.

Na het zelfstandig werken gaan de kinderen in de kring. Hierbij doen wij allerlei activiteiten variërende van taal, rekenen, muziek, kennis maken met letters en cijfers, vertellen, sociale ontwikkeling en nog meer. Hiervoor gebruiken wij verschillende methoden zoals Schatkist, Met sprongen vooruit, Spreekbeeld en Kanjertraining.

Na de kring gaan de kinderen werken met het planbord. Elke week heeft uw kind 4 tot 5 verplichte opdrachten, daarnaast mogen ze ook kiezen voor andere activiteiten die op het planbord hangen.

Vervolgens gaan wij met de kinderen eten en drinken. Aansluitend gaan we buitenspelen. Aan het eind van de ochtend hebben wij nog een tweede kring waarbij we verder gaan met de methoden. Daarna lunchen we samen in de klas. Vervolgens volgt er een speelles.

Op de woensdag en vrijdag gymmen wij met de kinderen in de kleutergymzaal.

Op de dinsdagmiddag hebben we activiteitenplein waar we groepsdoorbrekend met groep 1, 2 en 3 roulerend binnen verschillende thema’s werken. We bieden diverse activiteiten aan, zoals muziek, dans, drama, techniek en natuur.