Gerianne Janssen

Mijn naam is Gerianne Janssen, ik woon in Beneden-Leeuwen samen met mijn man Luuk en zoontje Stan.

Ik werk 4 dagen als leerkracht ondersteuner bij Obs de Sterappel.
Ik had al jaren mijn diploma op zak als onderwijsassistent maar helaas was er weinig tot geen werk in te vinden. Ik werkte hiervoor met plezier als pedagogisch medewerker maar ik bleef zoeken naar een functie als onderwijsassistent want dat was toch echt wel iets wat ik graag wilde doen.
Vanaf januari 2022 kreeg ik de kans om te komen werken bij Obs de Sterappel.
Deze kans heb ik met beide handen aangenomen en ga ik iedere dag met veel passie en plezier naar m’n werk.

Ik help mijn collega’s en begeleid leerlingen van groep 1 tot en met 8. Mega gevarieerd dus. Op het ene moment zit je zandtaartjes te maken op het kleuterplein en op het andere moment ben je met een leerling van groep 8 de redactiesommen aan het oefenen.
Naast het werk heb ik de opleiding Leerkracht ondersteuner afgerond.
Hierdoor mag ik zelf klassikaal lesgeven en kan ik mijn collega’s nog meer en nog beter ondersteunen/helpen.

Groep 8

Welkom op de pagina van groep 8,

In groep 8 werken we met verschillende methodes:

– Wereld in getallen voor rekenen

– STAAL voor spelling

– Nieuwsbegrip voor begrijpend lezen

– Holmwoods voor Engels

– Blits voor studievaardigheden

– Pennenstreken voor het schrijven in blokschrift

– Leskracht voor wereldoriëntatie en taal

– Kanjertraining voor SEO

In groep 8 werken we met een doelenbord in de klas. Hierop staan doelen die we samen met de klas willen behalen. Deze doelen kunnen gaan over afspraken in de school/klas, maar het kan ook bijvoorbeeld een rekendoel zijn. Ook werken we met individuele doelen voor de leerlingen. Dit kan zijn om in een bepaald vak beter te worden of juist om extra uitgedaagd te worden. In overleg met de juf kiezen de leerlingen een doel die bij hun past. Hieraan werken ze bij zelfstandig werktijd. Elke vrijdag krijgen de leerlingen huiswerk mee om extra te oefenen. Natuurlijk blijft er ook genoeg ruimte over voor drama, crea en muziek

Groep 8 is een spannend en leuk jaar voor de leerlingen. In het begin van het jaar gaan we altijd op kamp om al een goede groepsband op te bouwen. Ze krijgen hun definitieve advies en maken de eindtoets. Ook het uitkiezen van een middelbare school die bij jou past, is een spannende keuze. Gelukkig is er veel keuze in de omgeving van onze school. En dan het jaar eindigen met een spetterende musical. Hier kijken we in groep 8 erg graag naar uit!

We werken in de klas met omgangsregels die gemaakt zijn aan de hand van de Kanjertraining. Hierin staan afspraken die de klas samen met Juf Annie hebben gemaakt om er een gezellig jaar van te maken. En dit gaat vast en zeker lukken!