Nieuwe leerlingen

Bent u nieuwsgierig naar de sfeer en onze manier van werken? Kom dan samen met uw kind een kijkje nemen bij ons op school. U kunt altijd telefonisch contact opnemen via 0344-604022. Als u dan vraagt naar Linda Beaupain (directeur), kan zij u verder helpen met het plannen van een eerste afspraak met rondleiding. Zij plant deze afspraak vrijwel altijd in de ochtend, omdat u als nieuwe ouder “de school in beweging” ziet. U ziet de kinderen en de leerkrachten aan het werk en ervaart meteen de sfeer.

De aanmeldprocedure

Als u besluit uw kind aan te melden op de Sterappel, kunt u het inschrijfformulier hieronder downloaden en/of meteen digitaal invullen en terugsturen. Uiteraard kunt u ook het formulier op school ophalen en daar weer inleveren. Binnen zes weken na ontvangst van dit formulier ontvangt u een uitnodiging voor een rondleiding en kennismakingsgesprek. Tijdens deze rondleiding/gesprek wordt duidelijk of wij uw kind het onderwijs kunnen bieden dat het nodig heeft. Als dat zo is, gaan wij over tot inschrijving. Als uw kind in het administratiesysteem is aangemeld, ontvangt u per mail een bevestiging van inschrijving.

Ongeveer twee maanden voor de vierde verjaardag van uw kind neemt de leerkracht contact met u op voor het maken van wen-afspraken. Indien u eerder een afspraak wilt maken, kunt u bellen naar school.

Ongeveer zes weken voor de verjaardag mag uw kind één tot twee keer komen wennen, met een maximum van tien keer. Na de wen-weken nodigt de leerkracht u uit voor een intakegesprek. Tijdens dat gesprek hoort u dan ook meteen hoe het wennen is gegaan.