Niels van Ommeren

Mijn naam is Niels van Ommeren. Ik ben pas sinds 2021 werkzaam in het onderwijs maar doe het met enorm veel plezier. Ik heb de PABO aan de HAN afgerond en daarna ben ik gelijk voor de klas gaan staan. Ik mag dit jaar voor de tweede keer groep 4 draaien en dat doe ik dan ook met heel veel plezier.

Het leukste aan deze leeftijd vind ik dat de kinderen heel erg eerlijk en direct kunnen zijn. Ze menen wat ze zeggen en winden daar geen doekjes om. Ik mag dan ook erg vaak lachen op mijn werk. Daarnaast vind ik het ook erg leuk dat we nog heel veel nieuwe dingen kunnen leren en ontdekken. De verwondering in de ogen van de kinderen als ze iets nieuws geleerd hebben blijft iets magisch.

In het weekend ga ik graag naar een feestje of speel ik spelletjes met mijn vrienden. Ik ben ook een fanatiek korfballer in Tiel en doe dat al jaren met veel plezier. Daarnaast probeer ik ook graag andere sporten uit.

Groep 4

Groep 4 is een hele gezellige groep kinderen die elkaar graag helpt en samenwerkt. We werken dan ook graag samen, in ons schrift, op de Chromebooks, op werkbladen, of door bewegend leren.

We leren bijvoorbeeld de tafels van 1,2,3,4,5 en 10, het aflezen van de klok, het gebruik maken van de liniaal, beter boeken lezen en welke spellingregels er zijn.

De meester staat vijf dagen in de week voor de klas en er wordt dan ook hard gewerkt. Er is ook zeker een moment voor iets leuks tussendoor als beloning van het harde werken. Denk bijvoorbeeld aan een pyjama dag of een speelgoedmiddag. Door te werken met beloningen probeer ik de kinderen op een positieve manier te stimuleren. Deze positieve sfeer is ook in de klas terug te zien door onder andere de Kanjertraining.

Bent u een ouder van groep 4? Kijk dan ook regelmatig op Parro. Hier staat vaak een weekoverzicht waarin te zien is wat we allemaal gedaan hebben die week. Ook staat er vaak informatie op die relevant is om te weten voor thuis.