IMG_3729.jpg

Annie van den Brink

Mijn naam is Annie van den Brink. Ik werk sinds 2018 met veel plezier op De Sterappel. Ik ben begonnen in groep 6 en heb nu voor het vierde jaar groep 8. Ik vind het erg leuk om les te geven aan groep 8. Het is altijd een leuke uitdaging om ze enthousiast te maken voor hun eigen leerproces. Daarom werk ik graag met doelen. Dit in de vorm van een doelenbord voor de hele klas en persoonlijke doelen voor de leerlingen zelf.

Waar ik energie van krijg, is als ik zie dat kinderen de aangeboden stof gaan begrijpen. Dat de kwartjes gaan vallen en dat ik ze zie groeien en ze hun doelen behalen. Zo weet je voor jezelf dat wat je doet echt effect heeft. Verder vind ik het extra leuk om drama- en muziekles te geven. Dan ben ik helemaal in mijn element.

In de toekomst wil ik graag blijven leren. Zo hoop ik dat ik elke leerling beter ga begrijpen en kan begeleiden. Ik wil mezelf graag blijven ontwikkelen en nieuwe dingen blijven uitproberen.

Hobby's: wandelen, zingen, (bord)spelletjes spelen met vrienden en netflixen.

Groep 8

Welkom op de pagina van groep 8,

In groep 8 werken we met verschillende methodes:

– Wereld in getallen voor rekenen

– STAAL voor spelling

– Nieuwsbegrip voor begrijpend lezen

– Holmwoods voor Engels

– Blits voor studievaardigheden

– Pennenstreken voor het schrijven in blokschrift

– Leskracht voor wereldoriëntatie en taal

– Kanjertraining voor SEO

In groep 8 werken we met een doelenbord in de klas. Hierop staan doelen die we samen met de klas willen behalen. Deze doelen kunnen gaan over afspraken in de school/klas, maar het kan ook bijvoorbeeld een rekendoel zijn. Ook werken we met individuele doelen voor de leerlingen. Dit kan zijn om in een bepaald vak beter te worden of juist om extra uitgedaagd te worden. In overleg met de juf kiezen de leerlingen een doel die bij hun past. Hieraan werken ze bij zelfstandig werktijd. Elke vrijdag krijgen de leerlingen huiswerk mee om extra te oefenen. Natuurlijk blijft er ook genoeg ruimte over voor drama, crea en muziek

Groep 8 is een spannend en leuk jaar voor de leerlingen. In het begin van het jaar gaan we altijd op kamp om al een goede groepsband op te bouwen. Ze krijgen hun definitieve advies en maken de eindtoets. Ook het uitkiezen van een middelbare school die bij jou past, is een spannende keuze. Gelukkig is er veel keuze in de omgeving van onze school. En dan het jaar eindigen met een spetterende musical. Hier kijken we in groep 8 erg graag naar uit!

We werken in de klas met omgangsregels die gemaakt zijn aan de hand van de Kanjertraining. Hierin staan afspraken die de klas samen met Juf Annie hebben gemaakt om er een gezellig jaar van te maken. En dit gaat vast en zeker lukken!