Simone van Megen

Hallo, mijn naam is Simone van Megen. Sinds 3,5  jaar ben ik werkzaam op De Sterappel. Daarvoor heb ik 14 jaar op andere scholen binnen de stichting BasisBuren gewerkt.

Hier heb ik diverse groepen gedraaid, van groep 3 t/m groep 7. Het enthousiasme van kinderen en het willen leren van nieuwe dingen motiveert mij. Dit jaar mag ik samen met meester Robin groep 5 draaien. We zijn met onze klas meegegaan naar de volgende groep, wat voor de kinderen veel voorspelbaarheid biedt en op deze manier kunnen we samen met de kinderen verder bouwen.

Waarom ik in het onderwijs zit? Iedere dag is anders, ieder kind is anders en zien hoe een kind zich ontwikkelt, is gewoon geweldig.

Ik woon in Tiel, samen met mijn man Willie en zoontje Kay. We hebben drie katten en drie wandelende takken. In mijn vrije tijd lees en luister ik graag naar boeken, wandel ik graag en hou ik heel erg van reizen. In de winter zul je me zo vaak mogelijk in de sneeuw vinden op de ski’s.

Groep 5

Groep 5 is een enthousiaste groep kinderen die graag aan de slag gaat met nieuwe informatie. Naast opdrachten uit de werkboeken of chromebooks oefenen we de leerstof ook graag met een spel binnen of buiten op het plein!

Denk hierbij aan de getallenlijn t/m 1000, de (deel)tafels 1 t/m 10, boeken lezen en spellingsregels oefenen.

Samen met de juf en meester wordt er hard gewerkt. Natuurlijk is er zo nu en dan ook tijd voor ontspanning, bijvoorbeeld met een vrij moment of met een crea- en spelletjesmiddag. Een fijne sfeer vinden we erg belangrijk en we zien dit als een voorwaarde om tot leren te komen. Daarom besteden we hier geregeld aandacht aan met de Kanjertraining. Ook doen we iedere woensdag een speel en leer circuit waarbij we de doelen nog eens oefenen met spelletjes en hoeken.

Bent u een ouder van groep 5? Check dan regelmatig de tijdlijn van Parro voor informatie over de klas en houd Facebook in de gaten voor foto’s en filmpjes van leuke activiteiten!