Margreet Dam

Hallo,

Ik ben Margreet Dam.

Getrouwd met Bert en samen hebben wij 2 kinderen, Luuk en Anne.

Zij studeren allebei en wonen nog thuis.

Ik werk al 38 jaar op de Sterappel, waarvan de meeste als kleuterjuf.

Kleuters hebben nog altijd mijn voorkeur. Zij zijn onbevangen, spontaan,

nieuwsgierig en willen veel leren.

Door mee te gaan en open te staan voor vernieuwingen, ontwikkelingen

en een heel fijn team, is het werken op de Sterappel nog steeds erg leuk.

Ik hoop dit dan ook nog een aantal jaren vol te houden.

Groep 1/2A

In groep 1/2a werkt juf Esther op maandag, dinsdag en woensdag. Op donderdag en vrijdag staat juf Margreet voor deze groep. Onze kleuters hebben een eigen ingang aan het kleuterplein. Om 08.20 uur gaat de deur open en mag uw kind naar binnen. Er staat een juf op het plein om de kinderen op te vangen. De kinderen mogen bij binnenkomst zelf hun spullen in de kluisjes doen en en dan naar de klas komen. Elke week is er een moment voor ouders om met de kinderen mee naar binnen te gaan.

De kinderen beginnen de dag met zelfstandig werken aan de tafels. De juf heeft dan tijd voor de kleine kring. Tijdens deze kleine kring krijgen de kinderen extra verrijking, pre-teaching of andere extra aandacht. Elke week heeft uw kind 2 tot 3 verplichte opdrachten, daarnaast mogen ze ook kiezen voor andere activiteiten van het digikeuzebord.

Na het zelfstandig werken gaan de kinderen in de kring. Hierbij doen wij allerlei activiteiten variërende van taal, rekenen, muziek, kennis maken met letters en cijfers, vertellen, Kanjertraining en nog meer. We gaan meerdere keren per dag in de kring.

De kinderen werken tijdens het spelen met het digikeuzebord. Hierop kiezen zij hun eigen werk, soms verplichte taakjes maar natuurlijk ook lekker spelen in de hoeken hoort hierbij. Ook mogen de kinderen werken met I-pads of op het grote bord in de klas.

We spelen elke dag buiten en hebben een prachtig plein en mooi speelgoed wat hierbij hoort.

Op de woensdag en vrijdag gymmen wij met de kinderen in de kleutergymzaal. We klimmen en klauteren, leren verschillende balspelletjes, verschillende tikspelletjes, rollen en duikelen, van alles wat. En op de vrijdag krijgen de kinderen een spelles in de gymzaal.

Op de dinsdagmiddag hebben we activiteitenplein waar we groepsdoorbrekend met groep 1, 2 en 3 roulerend binnen verschillende thema’s werken. We bieden diverse activiteiten aan, zoals muziek, dans, drama, techniek, natuur en verkeer.

Wist u dat?

* Wij een leerplein hebben dat om de 5 tot 6 weken wisselt van thema,

* Wij elke week een letter van de week hebben en we leuke materialen mee mogen nemen met die betreffende letter,

* Wij elke week een cijfer van de week hebben,