StA0645.jpg

Esther Zaaijer

Hallo, ik ben Sabrina Bakker:)

In 2001 ben ik begonnen op basisschool de Boogerd binnen Basis Buren. In 2011 heb ik een periode in het bedrijf van mijn man gewerkt en sinds 2018 ben ik weer vrolijk terug in het onderwijs.

Sinds 2020 ben ik juf van groep 1/2 op deze leuke school.

Ik geef bewust en heel graag les aan deze leeftijd. Kleuters zijn geweldig:) ze zijn mooi, puur en zeggen wat ze willen en denken. Daar hou ik van!

Verder vind ik het belangrijk om goede communicatie te hebben met alle betrokken partijen. De driehoek: ouders, leerkracht en kind is heel belangrijk om zo goed mogelijk op 1 lijn te zitten/komen en het beste uit het kind naar boven te halen.

In mijn vrije tijd ben ik graag bij mijn gezin en onze kinderen, werk ik graag in de tuin,  wandel ik in de natuur en ga ik graag uit eten en naar feestjes.

Mijn motto is: “Lekker genieten van het leven!”

Groep 1/2a

In groep1/2 B werken juf Ellen en Juf Sabrina. Op dit moment werkt juf Ellen maandag t/m woensdag en juf Sabrina op donderdag en vrijdag. De bedoeling is dat juf Sabrina in de loop van de tijd weer volledig voor de groep komt staan.

Onze kleuters hebben een eigen ingang aan het kleuterplein. Om 08.20 uur gaat de deur open en mag uw kind naar binnen. Er staat een juf op het plein om de kinderen op te vangen. Bij de klas en in de gang staat de eigen juf. De kinderen mogen bij binnenkomst zelf hun spullen in de kluisjes doen en het eten en drinken in de juiste bakken zetten.

De kinderen beginnen de dag met zelfstandig werken aan de tafels. De juf heeft dan tijd voor de kleine kring. Tijdens deze kleine kring krijgen de kinderen extra verrijking, pre-teaching of andere extra aandacht.

Elke week heeft uw kind 2 tot 3 verplichte opdrachten, daarnaast mogen ze ook kiezen voor andere activiteiten die op het planbord hangen.

Na het zelfstandig werken gaan de kinderen in de kring. Hierbij doen wij allerlei activiteiten variërende van taal, rekenen, muziek, kennis maken met letters en cijfers, vertellen, sociale ontwikkeling en nog meer. Hiervoor gebruiken wij verschillende methoden zoals Schatkist, Met sprongen vooruit, spreekbeeld en kanjertraining.

Na de kring gaan de kinderen werken met het planbord. Dan mogen ze uitvoeren wat zij gekozen hebben. Vervolgens gaan wij met de kinderen eten en drinken. Aansluitend gaan we buitenspelen. Aan het eind van de ochtend hebben wij nog een tweede kring waarbij we verder gaan met de methoden. Daarna lunchen we samen in de klas. Vervolgens volgt er weer speel- en werkles.

Op de woensdag en vrijdag gymmen wij met de kinderen in de kleutergymzaal.

Op de dinsdagmiddag hebben we activiteitenplein waar we groep doorbrekend met groep 1, 2 en 3 roulerend binnen verschillende thema’s werken. We bieden diverse activiteiten aan, zoals muziek, dans, drama, techniek, natuur.