Rots en Water training vanaf nu op school

Juf Brenda van Beest, intern begeleider, is bevoegd om de Rots en water trainingen te geven op school. Rots en Water richt zich op het bevorderen van een positieve ontwikkeling van sociale en emotionele competenties en het voorkomen en/of verminderen van problemen op het intra persoonlijke domein (hoe zien leerlingen zichzelf) en het interpersoonlijke domein (hoe gaan leerlingen met elkaar om).

Het leren hanteren van het Rots en Waterconcept geeft leerlingen meer inzicht in sociale situaties en de impact van hun eigen gedrag. Rots staat voor eigen grenzen aan kunnen geven, zelfstandig beslissingen kunnen nemen, een eigen weg kunnen gaan. Water staat voor communicatie, kunnen luisteren, samen naar oplossingen kunnen zoeken, en de grenzen van anderen te respecteren. Hieronder ziet u twee meisjes die samen een Rots en Water oefening doen.

22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Blij met de uitkomsten van het tevredenheidsonderzoek.

Afgelopen januari heeft het tevredenheidsonderzoek plaatsgevonden. De respons was groot. Hiermee kunnen we aangeven dat de uitkomst een reëel beeld geeft. We weten wat de tops gaan en we weten wat onz